Sunday 17 April 2011

From ZERO, I try to be HERO



"hahahaaa.............!"
Ala...rilek je buat project master ni...
kalau awak nak undergraduate tolong awak buat pun boleh....
awak monitor je la diorang....
dulu pun saya buat macam tu jugak...
hahaa....


Erkkk....Biar betul lecturer aku ni...lecturer aku ke ni?


Pensyarah "amino acids"...
yup..itu la gelaran kami kat dia...kenapa nicknamenya macam tu ek? huhu...
sebab best dengar dia sebut "amino acids"....
Lidah dia macam oreng puteh gitu..amino acids...hehehe....


Huhu, ni la bakal supervisor saya...core supervisor...core? ekkk...seriously, sebenarnya saya sendiri amat gerun+takut+sangat gabra+sangat2 risau! huhu....ya Allah, selamatkanlah saya dari dia...huhu...
----------> macam kena makan ja lepas ni



*********************


akak nak gi mana?
Akak nak jumpa supervisor...
Jumpa supervisor?
Siapa kak?
Dr.A*****


haaaa...Dr.A*****?????
Biar betul kak? huhu....


Kenapa?
em, takde apa..kalau saya, tak berani la saya nak jumpa dia..takut..kecut perut!
sangat strict+garang..huhuhu


Well, ini lah pandangan adik2 junior..pandangan kakak-kakak senior pulak?


Wahhh..bestnye anti dapat Dr.A...
Dia baik sangat2..
selalu ada kat lab.. Dr.A sangat membantu!


Jadi mana satu mau ikut ni? Pandangan siapa mau diikut ni? aiya! huhuhu....



**************************


2.30 pm, Rabu.
Alaa...nanti saya bagi awak method yang Yong buat...
awak copy paste je..cuma awak ubah la grammar dia...
sebab method ni kira complete work dah....
hahaha.....
-----------> rupanya dia sangat suka gelak, baru saya perasan! :D


dan....
masa terus berlalu.....


bla..bla..bla....
bla...bla....bla.........


....4.15 pm....


ok, kalau dah siap nanti awak email, then saya betulkan apa2 yang kurang betul..pastu awak boleh la start lab work...hahaa...(gelak lagi! senang hati tengok..tak la takut sangat tengok muka dia..hehe)


huhhhh..lamanya di bilik dia..2.30 - 4.15pm, 1 jam 45 minit! wah...tak sangka saya mampu bertahan selama itu di bilik dia! (kecut wooo tgk muka dia..hihihi). Lepas ni, kalau mau jumpa dia, better makan2, minum2...kalau nak gi tandas, gi la dulu k! huhuuu...


So, apa pandangan anda semua mengenai supervisor saya?huhuhu....


****************

Dari tissue culture kepada genetic...
macam menempah maut je...
tu la...kenapa la kau amik tissue culture time final year project dulu kalau dah tau ko hantu genetic! padan muka kau! ------> syaitan tiba2 menghasut


Diam la kau syaitan! Menghasut je keje...tissue culture sangat best la..ko syaitan mana tau..wekkk....:P
huhuhu...


***************************


emm...
betul ke apa saya buat???
kenapa saya rasa macam keluar dari perut buaya masuk mulut naga nih?
huhuhu...
sebab...dari bidang tissue culture dan  molecular, 
sangat2 berbeza....
kalau kat lab molecular,
memang takde skill lansung nih...
Adoyaiiii.....
huhuhu......................
tenanglah duhai hati!
Kan dah jelas Allah kata,


"Setiap kesulitan pasti ada kemudahan" (94:5)
so, tiap2 yang sukar pasti ada penyelesaiannye k?



emm....tapi, kalau setengah jalan macam mana?
ramai je kata genetic susah...
kenapa la tiba-tiba tak yakin ni....
huhu...............
aduhai hati! yakinlah!
Lagipun, kan kau sendiri kata yang engkau yakin dengan pilihan yang kau dah buat?
Jadi...insyaAllah, engkau boleh!


"Kemudian apabila kamu telah membulatkan tekad, maka bertawakkallah kepada Allah. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bertawakkal kepada-Nya" (3: 159)


--------> bagi semangat pada diri sendiri


************

Hari ini....
Alhamdulillah, siap sudah proposal terchentaku...hehehe....
"HEoAD"

Proposal terchenta sudah dihantar by email kepada supervisor ku yang amat baik..Dr.A
-------> mode: berfikiran positif
harap2 dapat feedback dari dia secepat mungkin....
-------> mode: bersedia menerima kritikkan proposal dari dia..huhu...:D
tapi...
huh..sgt2 lega...3 bulan berpulun2 buat proposal, akhirnya siap juga....
takku lupakan saat2 menghantar proposal itu...hehehe..
-------> mode: apa punya bahasa da...


Jadi, untuk mengenang saat KELEGAAN itu..saya siap2 print screen moment2 ketika menghantar proposal terchenta...:P
-------> mode: terbayang saat-saat bahagia itu


Nah, ini dia...:D





Alhamdulillah....selesai sudah...
rasa seperti kena seksa bila buat proposal....
--------> mode: hiperbola (melampau-lampau)

.......Sekarang bersedia menerima kritikan dan pembaikkan....huhu..nebes!
mOga Allah lembutkan hati Dr. A untuk menerima proposalku...amin....

SEKARANG,
Maskumasku kena belajar sungguh2..:P
Walaupun lab skill genetic ZERO,
InsyaAllah, 2 tahun akan datang maskumasku akan jadi HERO...hihi...:D
InsyaAllah...moga Allah permudahkan..amin.

Bulih bhaaa kalau kau!


4 comments:

  1. tahniah n gud lark tulip biru..dah tanya dr.a pasal dotdot tu?

    ReplyDelete
  2. Tulip Ungu...:)
    arigato2...
    tulip putih...:)
    I will ask him by emai...:)
    nya kinek tok macam bz..time tok exam kan..:)

    ReplyDelete