Saturday 30 April 2011

Fikir

"Eh! Akak tak nak guna lift ke? Akak nak gi tingkat dua kan?"

Emm..CAIS (Centre for Academic Information Services),
atau perkataan paling mudah...perpustakaan.
disini lah saya banyak menghabiskan masa sejak akhir-akhir ini.
disini saya belajar untuk menjadi berdikari dan belajar untuk berjuang sendirian...
semuanya saya buat sendirian....



Kerusi sebelah kiri itu akan sentiasa setia  menunggu saya setiap hari....
satu meja itu saya monopoli seorang walaupun sepatutnya 6 orang boleh duduk situ :p

"Kak! akak tak nak naik lift ke?"

"eh! sori2, akak tak dengar" (tak dengar ke mengelamun? Huhu)

"tak kot. akak nak naik tangga je"

"Eh! kan akak bawak laptop tu, mesti berat"

"em...takpe. Saja je nak naik tangga...nak kira anak tangga,"jawab ku selamba.

"Akak ni..ada-ada je la...hahaa..."


Jawapan saya mengundang gelak tawanya.
Dia junior saya di UNIMAS.
Kami selalu bertembung di CAIS.



Anak tangga lower ground floor. Tingkat paling atas adalah 2nd floor.


1, 2, 3, 4, 5,6 .......

haha....betul-betul saya kira anak tangga hari ni...
em, saja...
kadang-kadang, jalan kaki lebih selesa dari naik bas,
kadang-kadang sengaja pilih jalan jauh dari memilih jalan dekat..
kadang-kadang sengaja jalan bersendirian dari berjalan beramai-ramai...
dan kadang-kadang naik tangga lebih selesa dari naik lift.
Ke sebenarnya nak slim?
haha.. saya dah sedia slim la..kui..kui...kui..

huhh...sengaja nak memenatkan diri..
ye la, takde keje nak wat sekarang kan?huhu..
tiba-tiba teringat kata-kata supervisor saya yang baik; (berfikiran positif)
"Hope to have you join us in the lab soon"
em..gerun mendengarnya.

*************

Tapi kadang-kadang itu semua perlu...
sambil kira anak tangga,
saya mahu berfikir,
sambil berjalan, 
saya mahu berfikir,
biar banyak anak tangga,
biar jauh jalan saya,
supaya saya boleh berfikir lama...

sejak akhir-akhir ini saya memang suka mengelamun..hahaa...:D

No comments:

Post a Comment