Thursday 8 December 2011

Segeralah berlari ke arah-NYA!

Bismillahirrahmanirrahhim...
Assalamualaikum...


Allah TELAH MENYERU dan AKAN SENTIASA MENJAWAB panggilan kita saat kita mencari-Nya. Cuma kita yang BELUM BENAR-BENAR TEKAD untuk kembali kepadaNya. Atau mungkin kita sering berusaha kembali, namun DUNIA tetap memesongkn kita dan lebih MENARIK HATI kita. Maka kita TAK JADI KEMBALI. Kita BERPUTUS dan TAK MAHU LAGI MENCUBA untuk kembali, padahal ALLAH TAK PERNAH JEMU MENUNGGU KITA melainkan KITA SENDIRI YANG JEMU untuk MEMINTA DAN MENITI jalan menujuNya...

“Ya ALLAH, Engkau adalah Rabbku, tidak ada Ilah yang berhak disembah kecuali Engkau, Engkaulah yang menciptakanku. aku adalah HambaMU, dan aku diatas perjanjianMU, dan janjiMU sesuai dengan kemampuanku.. aku berlindung denganMU dari kejahatan apa yang kuperbuat.. aku mengakui nikmatMU kepadaku dan aku mengakui dosaku, maka ampunilah aku. Sesungguhnya tidak ada yang dapat mengampuni dosa kecuali Engkau.”


Dari Nabi S.A.W, "penghulu segala istighfar adalah 'Allahumma anta rabbi...." Barangsiapa membacanya di siang hari yakin dengannya, kemudian mati hari itu, sebelum malam hari dia termasuk ahli syurga, dan siapa yang membaca pada malam hari yakin dengannya dan mati sebelum pagi hari, dia termasuk ahli syurga.." (HR. Bukhari)

No comments:

Post a Comment