Wednesday 27 June 2012

NIKAH itu satu PERJANJIAN!



PERKAHWINAN bukan suka-suka. Ia adalah PERJANJIAN sampai mati. Dalam perkahwinan, kita perlu BERKONGSI, MEMBANTU antara satu sama lain, serta sama-sama MEMBERI.. ia BUKAN sekadar tempat untuk MENAGIH dan MEMPERSOALKAN HAK sebagai suami isteri~ Buat sahabat2 yang akan melansungkan perkahwinan pada musim cuti, TAHNIAH.. =) moga kalian bercinta sampai ke SYURGA!~


Maksud lafaz nikah: 

"Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu bapanya, apa saja dosa yang dia buat,dari dedah aurat hingga ke tinggalnya solat, aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung dan aku tanggung semua dosa bakal anak-anak aku. Kalau gagal, maka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka dan malaikat Zabaniyah melibas aku hingga pecah badan aku”

No comments:

Post a Comment