Wednesday 23 March 2011

♥ Pertemuan ♥

Hari ini,
Terjadi pertemuan yang amat bermakna 
Sungguh tak sangka...

Emmm….
Awak, 
Sebenarnya dari dulu, 
Saya amat menantikan pertemuan ini.
Sejak 10 bulan yang lepas…
Lama saya tunggu kamu.
Huhu..
Tapi tak sangka, hari ini kita dapat jumpa juga..(gembiranya saya!)
Alhamdulillah..Allah, terima kasih!

Mulanya, kami saling tak mengenali…
(sebab masing2 berlagak punya mata normal padahal dua2 rabun!-tak pakai spek... Hik3x)
Tapi dia kenal saya dulu…hihihi…malunya!
Pertemuan kami amat singkat, beberapa minit cuma…
Tapi penuh makna….('',)

Dan pertemuan ini telah menyedarkan saya akan satu hakikat.
Kita perlu berani! Kita perlu berhijrah! Kita perlu bergerak!
Yeah! Kita Boleh! (bersemangatnya saya! Hihihi)

Terharu+gembira sungguh saya,
Hinggakan masa tu saya mengalirkan air mata..
Perdulila orang lain...yang penting saya nak nangis jugak...haha..
(baru saya sedar, saya memang seorang yang suka mengalirkan air mata..hehe)

Kini, walaupun baru beberapa minit pertemuan itu berakhir,
Saya masih merindui dia,
Bahkan semakin rindu….
Subhanallah! Perasaan apakah ini?

Awak, 
Saya rindu kamu,
Rindu yang teramat rindu!!!!!!!!!
Bila kita boleh kuar date lagi?

^___________^
Awak, saya sayang kamu...
Awak la sahabat saya dunia dan akhirat..=)

p/s: Kamu ingat saya tulis pasal siapa? Boyfren ye..aduishh!







"Di sekeliling Arsy terdapat mimbar-mimbar dari cahaya yang ditempati oleh suatu kaum yang berpakaian dan berwajah (cemerlang) pula. Mereka bukanlah para nabi atau syuhada, tetapi nabi dan syuhada merasa iri terhadap mereka."

Para sahabat berkata, "Wahai Rasulullah, beritahukanlah kepada kami tentang mereka." Baginda menjawab, "Mereka adalah orang-orang yang saling mencintai, bersahabat, dan saling mengunjungi kerana Allah swt." (HR Nasa'i dari Abu Hurairah Radiallahu 'anhu)

"Apabila seseorang mencintai saudaranya, maka hendaklah ia memberitahu bahawa dia mencintainya"
(Riwayat Abu Daud dan At-Tirmidzi)



5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. siapakah itu?? hmmm~~ i am wondering..hehe

    ReplyDelete
  3. Comment deleted? maaf, saya tak delete comment kamu..huhu.
    Tulip_Ungu: Macam kenal...hehe..Ieda! I miss you! ^__^. wondering? ehee..alaa...teda sapa2..puisi tok kamek dedicated khas buat sahabat2 kamek yg tersayang..:)

    ReplyDelete
  4. sebegitulah hakikat rindu..huhu..kekadang tak mampu di ungkapkan..

    ReplyDelete