Friday 10 August 2012

ukhuwahfillah~


Assalamualaikum wbt

Kawan: kak mas sakit  ke? Muka kak mas pucat.
Saya: Angguk tidak, geleng pun tidak. Hanya senyuman mampu berkata-kata.


Take 3 tablets after breakfast, lunch and dinner T____T

ubat sekarang memang colourfull kan? cantek je..

p/s: saya amat bersyukur kerana mempunyai sahabat yang amat mengambil berat tentang diri ini walaupun diri saya banyak berbuat salah kepada mereka... T___T

*********

Sakit itu kifarah dosa. Moga kita sempat bertemu di pagi syahwal yang mulia. InsyaALLAH. Kepada sahabat-sahabat yang mengenali ana, ana minta maaf atas segala kesilapan yang telah ana lakukan, samada secara sedar mahupun tidak sedar. Ana hanya manusia biasa, tidak mampu untuk sempurna di hadapan kalian. Moga ALLAH merahmati kalian semua.

**********

Puisi ini ditujukan untuk sahabat yang kucintai selalu, walaupun kalian jauh di mata, namun kalian sentiasa dekat di hati dan sanubari ana. 



"Aku ingin sahabatku itu tahu,
yang aku sudah jadikan dia sebahagian daripada kecintaanku,
Tidak lain hanyalah kerana ALLAH,

Aku ingin sahabatku selalu mengerti,
yang aku perlu doa darinya,
agar tetap kakiku di jalan ini...

Aku ingin sahabatku selalu faham,
aku punya banyak kelemahan yang terkadang mungkin melukai dan membuatkan dia tidak senang dengan diriku,

Jadi wahai sahabat yang sentiasa di hati,
maafkan tiap khilafku,
mungkin tidak mampu ku buang parut luka di hatimu,
tapi aku sentiasa berharap untuk bisa menjadi sahabat yang setia di sisi,
dalam payah dan senangmu...
kerana ukhuwah kita tertaut demi cinta-NYA..."


No comments:

Post a Comment